Meldingen openbare ruimte snel opgelost
De gemeente Loppersum heeft grote ambities als het gaat om haar dienstverlening. Eén van speerpunten waar de gemeente op inzet is een snelle afhandeling van meldingen over de openbare ruimte. Via het Meldpunt Openbare ruimte kunnen inwoners digitaal meldingen doorgeven en vragen stellen over de openbare ruimte. Het gaat dan bijvoorbeeld over losliggende stoeptegels, zwerfafval en lantaarnpalen die het niet doen.
Verantwoordelijk wethouder Pier Prins: "In 2013 zijn we het Meldpunt Openbare Ruimte gestart. Het doel van dit meldpunt is meldingen klantgerichter en sneller af te handelen. En dat lukt. In 2017 werd gemiddeld 95% van de meldingen binnen de standaardtermijn afgehandeld. In 2018 was dat 97%. Dat is een percentage waar we trots op zijn. De meeste meldingen zijn binnen vijf werkdagen opgelost of beantwoord. Ook onze inwoners waarderen deze snelle afhandeling. Dat blijkt uit de reacties die wij krijgen nadat bijvoorbeeld picknickplekken zijn schoongemaakt, nieuwe afvalbakken geplaatst zijn of openbare verlichting weer gerepareerd is.
"Het Meldpunt Openbare Ruimte is te benaderen via de gemeentelijke app Gemeente Loppersum (gratis te downloaden via Playstore of Appstore) en via www.loppersum.nl/meldingen. Inwoners mogen meldingen over de openbare ruimte ook telefonisch, via e-mail of persoonlijk bij het KlantContactCentrum van de gemeente doorgeven.
Bron: Gemeente Loppersum (9 april 2019) foto uit het archief