Bob van der Linde geeft concert op het Hemonycarillon
Op zondag 17
mei geeft Bob van der Linde, stadsbeiaardier van ondermeer Groningen, een
concert op het Hemonycarillon in Middelstum. Van der Linde
geniet dagelijks van de artistieke breedte van zijn vak. Het ene moment speelt
hij barokke of klassieke composities, het volgende moment arrangeert hij
populaire muziek voor het carillon.

Tijdens het concert in Middelstum speelt
hij naast barokmuziek van Bach en Telemann en romantische vioolmuziek ook improvisaties
op bekende ballades als Scarborough Fair. Improvisatie vormt de kern van zijn
spel, zegt Van der Linde. "Het moet lijken alsof de muziek op dat moment
ontstaat." Het programma eindigt met eigen arrangementen van drie liedjes
van Ede Staal. " Zijn muziek past bij het landschap. En een lied als ‘Het
het nog nooit zo donker west’ is altijd actueel, maar het voelt nu nog weer
actueler dan ooit."
Het publiek
kan het concert beluisteren in het Asingapark, waar stoelen zulllen staan en
koffie en thee met koek worden aangeboden.
Zie voor het laatste nieuws
en het volledige programma de website van de Commissie;
www.carillonmiddelstum.nl
Bron & foto: Commissie Hemony Beiaard
Middelstum SOGK (11 mei 2026)